Tuesday, February 14, 2012

SHARING IS CARING

Ari ni aku dpt satu ayat yg aku rasa setuju sgt... so.. mari sama2 kita renungkan bersama.....

Semasa dalam universiti, selain daripada belajar, ada juga yang ambil peluang untuk cari bakal jodoh nak dijadikan suami atau isteri. Saya ada beberapa tips! Pertama, kalau hendak suami yang baik, carilah pemuda yang sayangkan ibunya. Insya-Allah, kalau dia boleh sayangkan ibunya, dia juga akan dapat menyayangi isteri dan anak.
"Dalam soal memilih jodoh, gunakan akal fikiran, bukan mengikut perasaan dan nafsu. Rumah tangga akan lebih sejahtera dan bahagia jika kedua-dua pihak ibu-bapa memberi restu."

Bukan aku nk galakkan students utk cari jodoh kt U... tp andai kita rasa kita dh jumpa org yg kita rasa BETUL dan sesuai utk dijadikan suami, boleh jadi bapa kepada anak kita, boleh jd nakhoda dlm rumahtangga kita... Why not... tp GUNAKANLAH AKAL FIKIRAN BUKAN NAFSU DAN HATI KITA YG BUTA semata2...... Dan yang paling penting.. Mestilah didahulukan dgn restu kedua ibubapa... InsyaAllah.. kita akan bahagia... Mudah2han.....

Aku sndiri pn sama... bukan niat aku nk cari jodoh masa study dulu... tp Alhamdulillah... aku jumpa soulmate aku.

So sama2 lah kita berdoa utk ditemukan dgn seorg insan yg BETUL utk dijadikan pasangan kita.. Amin..... Mudah2an....

No comments:

Post a Comment